כדור הארץ נמצא בסכנה קיומית בעקבות משבר האקלים ובשנים האחרונות נעשות הרבה מאוד פעולות שנועדו להוריד את זיהום האוויר ולקדם עולם ירוק יותר. אחת היוזמות היותר מבורכות קשורות לרגולציה בנושא רכבים חשמליים. באפריל 2021 הגיש משרד האנרגיה מתווה רגולציה אסטרטגי להפחתת פליטות, כשבמרכזו, שימוש מוגבר ברכבים חשמליים עד 2050.
משתלטים על הכבישים
הרכבים החשמליים משתלטים על כבישי ישראל וזאת בהמשך לרכבים ההיברידיים אשר צוברים תאוצה בעשור האחרון. ישנם כיום רכבים מסוגים רכבים אשר מופעלים בטכנולוגיות מגוונות כאשר השלב הבא הוא מעבר לנהיגה אוטונומית, כך שאת הקדמה אי אפשר לעצור. ההערכה היא שעד שנת 2030, ייפסקו לחלוטין המכירות של רכבים מונעים בגז, וזהו בהחלט צעד מבורך ונכון.
הכנת תשתיות
הרגולציה בנושא רכבים חשמליים נוגעת בעיקר להכנת התשתיות. ההבנה היא שנקודות טעינה צריכות להיות נפוצות כמו תחנות דלק ואף יותר. כל אחד צריך להיות מסוגל להטעין את רכבו בביתו, במשרד, או בדרך ממקום למקום, על מנת שתהיה היתכנות לשימוש מוגבר בעתיד. הטעינה היא כמובן יותר נוחה, יותר ידידותית לסביבה, וכזו שהרבה יותר קל להתנהל איתה, מאשר נסיעות
תכופות לתחנות הדלק.
60 אלף תחנות טעינה עד 2030
מבחינת תשתיות, ההערכה של משרד האנרגיה היא כי עד שנת 2030, יהיה צורך בכ-60 אלף תחנות טעינה ארציות. ישנם כמה סוגים של תחנות טעינה, כולל תחנות רגילות (AC) ותחנות רגילה מתקדמות (DC) אשר חזקות פי שתיים מהרגילות. התחנות המתקדמות יכולות להיות מותקנות כמעט בכל מקום, והן נוחות מאוד לשימוש, כך שחווית המשתמש היא מאוד נעימה.
סוגים שונים של תחנות טעינה
תחנות טעינה רגילות מתאימות בעיקר לשימוש ביתי ולטעינה של לילה שלם, ואילו תחנות טעינה מהירות הינם יותר פרקטיות ויכולות להטעין את הרכב למצב של 80 אחוז סוללה בתוך 20 דקות בלבד. מעבר להצבת תחנות טעינה, ישנם גם נושאים מקיפים שנכללים ברגולציה, כגון תשתיות חשמל בבניינים ישנים, תיקון חוק המקרקעין והסרת מכשולי המיסוי השונים. אי אפשר להתעלם מהמהפכה שמביאים איתם הרכבים החשמליים ובקרוב ניסע כולנו בעולם שלפחות בפן הזה, הוא הרבה יותר נקי וידידותי לסביבה.