אחד החסמים הגדולים ביותר העומדים בפני התפרצות הרכבים החשמליים בישראל הוא הנושא של עמדות טעינה. עמדות טעינה הן אלו שמאפשרות
לאנשים למלא את הסוללה של הרכב כדי לאפשר לו לנסוע. הן אינן נפוצות בארץ כמו תחנות הדלק, וזו כרגע הבעיה הגדולה.
נושא לא מוכר
הנושא של מכוניות חשמליות הוא לא מספיק ידוע ומוכר בישראל. אנשים חוששים שבגלל שהם לא מכירים עמדות טעינה או לא יודעים איפה הם נמצאים, הם לא יוכלו להטעין את הרכב בצורה נוחה וכזו שתאפשר להם להתנועע בחופשיות בדרכים. ובכן, הנושא הוא אינו כזה מורכב, וקל מאוד להבין, לקנות ולתפעל כיום את עמדות הטעינה השונות.
האידיאל עוד רחוק
ראשית, חשוב להבין כי יש הרבה מאוד עמדות טעינה כיום בישראל. אמנם האידיאל עוד רחוק, אך הן גם פזורות בנקודות מפתח בתוך ומחוץ לערים, והן גם נמצאות בתוך חניונים של חברות גדולות וגם בתוך בתים פרטיים של אנשים. קל מאוד לקנות אותן, ובעתיד יהיה אפשר למצוא אותן כמעט בכל פינה בישראל.
סוגים של עמדות הטעינה
ישנם שני סוגים של עמדות טעינה, כאשר כדאי להכיר את שתיהן. עמדת טעינה AC היא עמדת טעינה רגילה, שמטעינה את הרכב לרוב לאחר כמה שעות (כלומר לילה שלם). העמדה היא סטנדרטית ורגילה, וזאת לעומת עמדת טעינה DC שהיא עמדה מהירה שיכולה להביא את הרכב לטעינה של כ-80 אחוזים ב-20 דקות בלבד.
עמידות מול עוצמה
העמדה הרגילה היא עמידה מאוד ואיכותית, בעוד העמדה המהירה צורכת יותר חשמל, כך שלכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו. בכל מקרה, כל אחד שרוכש רכב חשמלי, חייב להוסיף עמדת טעינה אצלו בבית, כדי להיות מכוסה. העדיפות היא להציב עמדה בבית ועמדה בעבודה, על מנת שיהיה אפשר להיות סמוכים ובטוחים בנוגע לנסיעה הבאה.
נקי ומתבקש
בעוד כעשור אמורות להיות בארץ עשרות אלפים של עמדות טעינה שיאפשרו למכוניות החשמליות להשתלט על כבישי ישראל. זה נקי יותר, זה איכותי יותר וזה מתבקש, שכן שום דבר לא עוצר את הקדמה. עמדות טעינה הן הזרז האחרון לנושא.